Inhoud
Het tweede aspect waar we hen van moesten overtuigen, was de meerwaarde van kunststof, want op dat moment beheerste staal nog de markt. Ten derde was het cruciaal om aan te tonen dat het om een hoogtechnologisch concept ging, wat automatisch gepaard gaat met een aanvankelijk hoger prijskaartje én een betere ‘return on investment’.” STERCK.
De Benelux beschouw ik als één markt – al mag je de drie landen niet op eenzelfde manier benaderen – maar export kan je dat eigenlijk niet noemen.” STERCK. Intussen hebben jullie al eigen vestigingen in zeven andere landen dan België. Op welke manier heb je dat aangepakt? Ramon: “Die vestigingen zijn verkoopkantoren die we opstarten in elk land waar we ruime afzetmogelijkheden zien.
Onze teams bestaan in elk land uit voldoende profielen om totaaloplossingen van A tot Z te kunnen waarborgen, van ontwerp over fabricage tot implementatie, installatie en nazorg. Alle productie situeert zich wel op ons hoofdkwartier in Moorsele (Wat zijn jumboblokken).” “Het eerste land waar we een eigen kantoor openden, was Frankrijk. Aanvankelijk lag het filiaal vlakbij Parijs, inmiddels is het verhuisd naar Biarritz.
Toch is het bij zo’n eerste grote internationale stap altijd wat zoeken. Nu weten we: als het economisch klimaat het toelaat en er is voldoende marktpotentieel, komt het wel in orde.” In bepaalde gebieden krijgt veiligheid op het werk nog een stiefmoederlijke behandeling. STERCK. De Verenigde Staten zijn tot dusver het enige niet-Europese land waar jullie een eigen team hebben.
Daar vind je niet alleen de grootste hub van United Airlines, maar ook een honderdtal Belgische ondernemingen én een mentaliteit die heel business minded is. Bovendien is er een haven in de buurt en vertrokken er tot voor kort dagelijks twee vluchten vanuit Brussel naar die stad, die zich ook in een acceptabele tijdszone bevindt.
Dat is geen toeval: overal passen we het volume van het verkoopkantoor aan het potentieel van de markt aan. Elk team sturen we aan via een lokale manager, die de vertaalsleutel maakt tussen het land en ons hoofdkwartier. Door de jaren heen weten we ook hoe we de rekrutering in het buitenland moeten aanpakken.
Als dat niet volstaat, krijg je vaak ook spontane hulp van lokale klanten. Als we morgen in pakweg Japan willen beginnen, zal ik vrij snel de adressen van vier à vijf goede partners hebben.” STERCK. Op welke hinderpalen ben je gebotst in de Verenigde Staten? Ramon: “Net als het Verenigd Koninkrijk, is het een land waar al erg veel productie aanwezig is.
Alles wat een ‘made in USA’-stempel draagt, heeft automatisch een streepje voor. Het is dus een vrij protectionistische markt, die wel even tijd nodig heeft om te accepteren dat een exportbedrijf in een bepaald domein meer expertise in huis heeft. Het heeft dan ook vijf à zes jaar geduurd voor het daar effectief wat begon los te komen, waardoor het tijd heeft gevergd vooraleer we er rendabel waren.
Nu is er over veel dingen nog onduidelijkheid. flexibele paaltjes. Het grootste struikelblok worden vermoedelijk de andere normeringen. Zal een Europees testverslag daar nog worden geaccepteerd, zullen de Britse standaarden bij ons nog gelden? Gelukkig hebben we daar, net als in de Verenigde Staten, een vrij grote stock die we vanuit Moorsele beheren.” STERCK - aanrijbeveiliging.
Heeft die bekroning als een extra hefboom gefungeerd? Ramon: “Het heeft ons alleszins veel visibiliteit en naamsbekendheid opgeleverd en zorgde ervoor dat veel mensen Boplan anders zijn gaan inschatten. We hebben die onderscheiding gekregen op het moment dat het belangrijkste sensibiliseringswerk achter de rug was en we in talrijke landen tot een belangrijke partner voor de lokale economie waren geëvolueerd.
Italië en Japan zullen voor later zijn, maar komen er normaal wel aan. We weten nu al dat het eerste Aziatische kantoor een werk van lange adem zal worden, je komt er immers in een totaal andere cultuur terecht. We zijn ook op onze hoede voor te boude voorspellingen: stel dat je aankondigt in een bepaald land een kantoor te openen en je doet het uiteindelijk niét, dan geef je aan je klanten daar eigenlijk het signaal dat je niet verder groeit.
Ik mag dan best trots zijn dat we ook in België marktleider zijn, tevreden ben ik niet snel. aanrijdbeveiliging producten. Er duiken altijd nieuwe kansen en opportuniteiten op.” Onze producten voor het wielrennen hebben tot nog toe nog geen euro opgebracht. STERCK. Dit voorjaar kwam jullie bedrijf prominent in beeld tijdens de Vlaamse wielerklassiekers.
Valpartijen en veiligheid van de renners zijn in die sport altijd een belangrijk thema geweest. Op een bepaald moment wilden we niet meer aan de zijlijn blijven staan en onze kennis delen met deze nieuwe markt. We hebben alles in huis om de impact van een botsing te beperken voor een renner van pakweg 70 kg die aan 50 km/h ergens tegenaan knalt.
Voor de aankomstzone hebben we dan weer ‘Race Barriers’ gemaakt: het zijn kunststofschermen van 1m40 hoog die de coureurs optimaal beschermen tijdens de ultieme fase van de wedstrijd.” STERCK. Ronde scheidingsband Biggenrug. Hoe fel zijn die oplossingen al gegeerd? Ramon: “Tot nu toe werken we samen met een veertigtal koersen, waaronder de bekende wielerwedstrijden van Flanders Classics, de E3 Saxo Bank Classic, diverse koersen voor amateurs en dames en de World Cup Paracycling.
Er is voldoende interesse, maar de volumes moeten nog groeien.” STERCK. Welk effect heeft dit op jullie omzet? Ramon: “Op dit moment heeft dat ons nog geen euro opgebracht. Dat was ook niet de initiële bedoeling. De industrie is al langer vertrouwd met onze producten, het was vooral de ambitie om naar de brede markt toe meer ‘brand awareness’ te creëren en ons niveau van expertise ook in andere etalages te zetten.
Het heeft ons sowieso al een positief imago opgeleverd op het enorme platform dat het internationale wielrennen toch is en houdt ons ‘top of mind’ bij veel bestaande klanten. De facility manager die doordeweeks werkt met onze veiligheidsoplossingen binnen zijn bedrijf, ziet onze naam nu ook tijdens het weekend op een leuke manier opduiken.
Een goed voorbeeld daarvan zijn de ‘Smart Barriers’. Die zijn uitgerust met sensoren, waardoor onze klanten de kritische punten in hun gebouwen veel vlotter in kaart kunnen brengen en er gericht op kunnen anticiperen. Als er een aanrijding is geweest, ziet de verantwoordelijke op zijn scherm meteen waar en wanneer dat is gebeurd.
“Nadat we vorig jaar het gebouw naast ons hoofdkantoor hebben gekocht, willen we in 2022 de 2,5 ha grond waarover we nog beschikken, aansnijden voor een verdere uitbreiding. Parkeerbord voor betonrand / biggenrug. Dat zal ons de extra ruimte geven die nodig is om de productieprocessen nog beter te kunnen controleren, de stock verder op te bouwen en een nog betere service van A tot Z te garanderen.
Met welk gevoel kijk je terug op het coronajaar? Ramon: “De pandemie heeft gezorgd voor drie kalmere maanden, die we hebben benut om een aantal zaken die al op ons ‘to do’-lijstje stonden, eindelijk te behartigen. Daardoor konden we bijvoorbeeld de laadprocessen voor containers optimaliseren. Een periode van laagconjunctuur leent zich ook bij uitstek voor investeringen (Betonnen plakbanden 2x rond - Grijs).
Aangezien reizen met te veel verplichtingen (lees: quarantaine) gepaard gaat, hebben we vooral via videoconferenties contact blijven houden met onze klanten en de mensen in onze buitenlandse businessunits (Biggenrug 2x afgerond kopen). Het heeft me gesterkt in de overtuiging dat we in de toekomst weer veel meer waarde zullen hechten aan menselijk contact (Varkensrug beton). Thuiswerk is overroepen naar mijn gevoel: werk en privé hou je beter zo veel mogelijk gescheiden.
Of dat in de toekomst nog op dagelijkse basis zal zijn, moeten we nog bekijken." .
Aanrijbeveiligingen vormen een belangrijk onderdeel van de veiligheid op de werkvloer en verminderen de kans op lichamelijke of materiële schade. Steeds vaker is het noodzakelijk om mensen, machines of materialen te beschermen tegen aanrijding. Bescherming van stapelrekken, scheiden van voetgangers en verkeer op de werkvloer en het afschermen van kostbare machines zijn maar enkele voorbeelden waarbij onze producten kunnen bijdragen tot een veiliger omgeving - Varkensruggen - Beste Prijs Online.
Alle onze aanrijbeveiligingen worden na het buigen en lassen warm gegalvaniseerd en vervolgens gepoedercoat in RAL 1003 (signaal geel) en voorzien van contrasterende zwarte banden zodat zij de aandacht trekken. De beschermingsbeugel met doorrijbeveiliging is voorzien van stevige voetplaten en worden geïnstalleerd met behulp van grondankers M12. Wij raden een minimum lengte van 80 mm aan voor je bouten maar, indien de dikte van je vloer het toelaat, mag gerust 100 of 120 mm gebruikt worden.
Meer van Overzicht
Inhoud
Nieuwe Artikelen
Kies De Juiste Verzendzakken Voor Veilige Levering Van Pakketten
Ontdek Je Favoriete Snoepje
Snoep Bestellen
Categorieen
Navigation
Latest Posts
Kies De Juiste Verzendzakken Voor Veilige Levering Van Pakketten
Ontdek Je Favoriete Snoepje
Snoep Bestellen